Hodnoceni

Symbiotické houby – neziskové sdružení milovníků orchidejí

Na internetu jsem se dočetl, že se dají koupit mykorhizní houby – symbionti pro orchideje.
Pokud má někdo zkušenost, podělte se
Krmím se připravenou přírodní stravou a v poslední době jsem začal hodně přemýšlet o symbiotických bakteriích a plísních.
V některých mých květináčích se po přechodu na vlastní hnojivo začaly objevovat houby, zatím nemohu říci, zda jsou lepší orchideje, se kterými houby rostou. Budu se dívat

Natalia
“. lidé jsou vždy špatní, dokud je nutnost nepřinutí konat dobro.“ Machiavelli
物の哀れ Mono no Aware

Moderátor TOBY Zprávy: 36939 Registrovaný: 10. prosince 2008, 18:13 Kde: Kanada, Toronto

Re: O houbách symbiontů

zpráva TOBY » 03. května 2014, 18:48

Ianis napsal: Na internetu jsem četl, že se dají koupit mykorhizní houby – symbionty pro orchideje.
Proč to potřebujete – doma?

Nejvíc ze všeho nenávidím své svědomí. infekce. neustále reptá. A také síla vůle – tahle se někde motá.

domorodý taipan Zprávy: 485 Registrovaný: 21. března 2012, 17:04 Kde: Ukrajina, Ukrajina

Re: O houbách symbiontů

zpráva taipan » 03. května 2014, 20:20

O užitečnosti hub je těžké něco říci. Jedna z mých cibulovin přišla se mnou, zřejmě mycelium nějakého druhu houby. Žijí spolu a s jistotou mohu říci, že Bulbash si nestěžuje. Také nemohu říci, zda je šťastný, ale skutečnost takového soužití pozoruji již rok.

alsleb domorodý Zprávy: 1953 Registrovaný: 16. dubna 2014, 17:29 Kde: Evpatoria Krym

Re: O houbách symbiontů

zpráva alsleb » 03. května 2014, 20:47

Symbiont houby žijí v kořenech a infikují se jimi samotné orchideje. Pokud jsou houby v substrátu, znamená to, že úplně nevyschne. To může být dobré i špatné.

http://kaordotcom.wordpress.com/ Моё всё. Я Александр.
Moderátorka MarNica Zprávy: 7064 Registrovaný: 05. prosince 2008, 20:58 Kde: Moskva

Re: O houbách symbiontů

zpráva MarNica » 03. května 2014, 21:36

TOBY napsal: Proč to doma potřebuješ?

Natašo, za prvé, každá orchidej má svou vlastní houbu; za druhé, v přírodě tyto houby potřebuje rostlina k rozmnožování (“krmí” “dětskou” rostlinu vyvíjející se v semenech); za třetí, opět v přírodě může dospělá orchidej v kritických situacích přijímat živiny nebo „lék“ v danou chvíli potřebné prostřednictvím houby. Což mimochodem orchi dělají velmi zřídka a po zbytek času chrání kořeny před pronikáním hub s hustou skořápkou.

alsleb napsal: Houby Symbiont žijí v kořenech a infikují se jimi samotné orchideje

+1
Ty, které byste mohli potřebovat, jsou již v závodě!

Natalyo, nekrmíš své orchy, nedáváš jim světlo, nedáváš jim vodu? CO od vás nedostávají?
Nebo to s množením semen chcete brát vážně? Pak bude muset být otázka předána mykologům a genetikům.

Domorodý Janis Zprávy: 12946 Registrovaný: 27. prosince 2010, 19:47 Kde: bytí určuje vědomí

Re: O houbách symbiontů

zpráva Ianis » 04. května 2014, 00:17

Přečtěte si více
Ceník dokončovacích prací na Krymu 2025. Ceny | RKV

MarNica napsala: Natalyo, nekrmíš své orchy, nedáváš jim světlo, nedáváš jim vodu? CO od vás nedostávají?

Dobrý den Marino, mám pocit, že symbiontové houby dávají orchidejím něco, co já nemohu při všech svých krmích dát. Možná jsou to cukry, nebo vitamíny, nebo peniciliny, nebo nějaké jiné biologicky aktivní látky.V přírodě se mykorhiza vyskytuje vždy, všude tam, kde je substrát, půda, odpad. A to je to, v čem orchideje rostou, co mají kořeny vždy. Pokud vidíme infekci a smrt orchideje doma na houbové choroby, stejná plíseň je houba, pak by symbiotické houby, užitečné, měly zabránit šíření takových houbových chorob, „bojovat“ s nimi, vytlačit je. To je to, co chci dát svým orchidejím s mykorhizními symbionty.

Natalia
“. lidé jsou vždy špatní, dokud je nutnost nepřinutí konat dobro.“ Machiavelli
物の哀れ Mono no Aware

acanta domorodá Zprávy: 406 Registrovaný: 27. prosince 2012, 13:03 Kde: Simferopol, Ukrajina

Re: O houbách symbiontů

zpráva akanta » 04. května 2014, 00:28

Existuje názor, že fytosporin, jako koncentrát živých půdních bakterií, určený k vytěsnění a potlačení patogenní mikroflóry ve své životní aktivitě, to vše orchidejím nedává.

Moderátorka Altapova Taťána Zprávy: 18103 Registrovaný: 05. prosince 2008, 11:21 Kde: Moskva

Re: O houbách symbiontů

zpráva Altapová Taťána » 04. května 2014, 00:50

S fytosporinem souhlasím. Nefunguje. Moje zkušenost je taková.
neko domorodec Zprávy: 3850 Registrovaný: 15. prosince 2008, 20:29 Kde: Moskva

Re: O houbách symbiontů

zpráva Neko » 04. května 2014, 01:21

V mém hybridu rostly houby na acacalis. Ve skutečnosti jsem žádné výhody neviděl, ale nevýhodou je, že substrát se mnohonásobně rychleji rozpadá a stává se tak náročnou na vlhkost. Záď shnila, i přes přítomnost vyšších hub.

. nezadržuj toho, kdo tě opouští, jinak ten, kdo k tobě přichází, nepřijde.
KR/SKI domorodý Zprávy: 369 Registrovaný: 13. března 2013, 18:20 Kde: SPb

Re: O houbách symbiontů

zpráva KR/LYŽE » 04. května 2014, 08:22

S fytosporinem jsem měl vesměs pozitivní zkušenost. Asi před 3 lety přiletěla začátkem zimy Yongeana, takový dobrý keř rostoucí ve dvou směrech a brzy začal prudce odumírat, nejdříve při zalévání opadaly zdravě vypadající listy úplně prvních malých cibulí ( které nejsou vidět zpod listů), a infekce rychle jsem šel dále, cibule náhle zaschly, tvrdé zelené listy se odlomily, jeden směr růstu úplně odumřel. Zkrátka tuhle yongu jsem nacpal do fytosporinu s ušima, infekce se hned zpomalila. Nějakou dobu se mnou žil v režimu „sušený a zalévaný fytosporinem“, po zahájení fytosporinace neztratil jedinou cibulku, i když zůstal žalostný pahýl 2 cibulky + nový přírůstek. V této podobě zůstala v kómatu celou zimu, ale přežila, celé ty roky nějak rostla, ale s pozitivní dynamikou, poslední růst už nebyl tak docela hrášek))
Ve dvou dalších případech, kdy mi infekce začala požírat cerulus purpurata a Perlois, jsem také použil fytosporin, mohu říci, že infekce byla potlačena okamžitě, ale v těchto případech to svinstvo pocházelo z nových přírůstků a pěstování rostliny z oslabené zadní části žárovky (obě byly, když jsem byl teenager) neměl jsem žádné nadšení a nějak jsem je nedokončil, zemřely. Proč mluvím, zdá se, že to nějak funguje.
A o houbách symbiontech. Osobně se mi zdá, že je naše orchideje nepotřebují, kupujeme skleníkové orchideje, které jsou již po mnoho generací zasety v prostředí a jejich prababičky nikdy ani neviděly symbiotický vztah))) a dospělý rostlina má všeho dostatek fotosyntézou a hnojením (někdy je velký odbyt)))) A ty houby, co se nám usazují na substrátu, naprosto souhlasím s neko, jen to ničí, kromě škod to nemá žádný užitek))

Přečtěte si více
Jak číst elektrotechnická schémata pro začátečníky. Konvenční označení.

Domorodý Janis Zprávy: 12946 Registrovaný: 27. prosince 2010, 19:47 Kde: bytí určuje vědomí

Re: O houbách symbiontů

zpráva Ianis » 04. května 2014, 09:08

Vyšší houby, ty s plodnicí, pravděpodobně nebudou symbionty orchidejí. Fytosporin nyní používám preventivně při každé zálivce. Zkoušel jsem to léčit, ale nefunguje to.

Natalia
“. lidé jsou vždy špatní, dokud je nutnost nepřinutí konat dobro.“ Machiavelli
物の哀れ Mono no Aware

Domorodý Janis Zprávy: 12946 Registrovaný: 27. prosince 2010, 19:47 Kde: bytí určuje vědomí

Re: O houbách symbiontů

zpráva Ianis » 04. května 2014, 10:21

Od samého počátku svého životního cyklu jsou orchideje nutně spojeny s houbou a jejich prosperita do značné míry závisí na tomto spojení. Protože u většiny rostlin je houba přítomna pouze v kořenech, odtud pochází název „mykorhiza“, doslova „kořen houby“. Tento termín byl poprvé navržen vědcem Frankem v roce 1885 k označení morfologických struktur v kořenech během soužití houby a vyšší rostliny.

Rozhodující podíl hub na růstu a vývoji orchidejí byl zjištěn poměrně nedávno. Objev nového přírodního úkazu okamžitě rozšířil možnosti jejich chovu ve skleníkových podmínkách především pro komerční účely. Pokusy získat nové rostliny ze semen po dlouhou dobu končily naprostým neúspěchem. Pomohla náhoda. V roce 1899 objevil francouzský vědec Bernard v plodech hnízda obecného, ​​dozrálých pod zemí, naklíčená semena. Pak vznikl předpoklad, že mladé rostliny dostávají z hub potřebnou výživu, která zajišťuje jejich další vývoj.

Než se tento předpoklad definitivně potvrdil, uběhlo mnoho času, což si vyžádalo řadu speciálních experimentů. Bylo možné zjistit, že v embryonálních buňkách semen infikovaných houbou se škrob aktivně zpracovává a přechází do rozpuštěného stavu. Množství cukru v buňkách se prudce zvyšuje a tím se zvyšuje osmotický tlak, který způsobuje klíčení semen. Houby také dodávají zárodku semene vitamíny a další fyziologicky aktivní látky. Hrají zásadní roli v uhlohydrátové výživě dospělých rostlin, přeměňují obtížně stravitelné sloučeniny, jako je lignin a celulóza, do stavu pro ně dostupného.

Buňky kořenů orchidejí jsou schopny trávit buňky hub a přijímat tak další zdroj výživy, především tolik potřebný dusík, a to ve snadno dostupné formě. Dnes je známo, že u embryí orchidejí infikovaných houbou se obsah dusíkatých látek oproti neinfikovaným někdy až trojnásobně zvyšuje. Navíc se nejedná o parazitování, ale o jednu z mnoha forem symbiózy (soužití), v níž obě strany čerpají zcela konkrétní výhody. Pro stimulaci růstu a vývoje samotné houby je také nezbytná určitá skupina vitamínů: kyselina listová v kombinaci s thiaminem. Orchidej se stává jejich dodavatelem.

Existují případy, kdy houba projevuje agresivitu vůči orchideji, která s ní žije. Je nucena se bránit, bránit houbě ve vstupu do jejího těla, a k tomu má v procesu dlouhé evoluce vyvinuty velmi reálné adaptace. Houba může pronikat do buněk pouze podél periferie embrya, ale není schopna se dále pohybovat. Také její hyfy se nenacházejí dále než v povrchových vrstvách kořenových buněk, chybí v centrální části, zcela volná je i hlíza, která je neméně aktivně chráněna před nežádoucí invazí (obr. 6) [Burgef, 1963; Harley, 1963].

Přečtěte si více
Struktura ovocného stromu třešně a třešně. Služby agronoma

Předpokládá se, že pletiva orchidejí produkují specifické látky, které neumožňují houbovému myceliu proniknout hlouběji, než je nutné pro samotnou orchidej. Kromě toho je ve vnitřních vrstvách jejich kořenů a oddenků několik řad velkých buněk nesoucích velká jádra. Podobají se fagocytům a jsou schopné trávit hyfy, které pronikají jejich membránou. Již v roce 1911 se francouzskému vědci Bernardovi podařilo jasně prokázat schopnost orchidejí bránit se. Izoloval fyziologicky aktivní sloučeniny z hlíz několika typů, které vedly ke smrti
houby tvořící mykorhizu.

Houbami je tedy „dovoleno“ vytvářet vnější (ektotrofní) mykorhizu, která oplétá kořeny a oddenky orchidejí hustou sítí. V počáteční fázi jsou vidět jednotlivé hyfy houby, později je jich mnohem více, jsou propletené, těsně přiléhající k sobě a tvořící klubko hyf (tzv. peloton), typické právě pro orchidejovou mykorhizu . Po určité době začnou rostlinou trávit hyfy, které ji tvoří, s využitím organických látek uvolněných při procesu [Kruger, Shardakova, 1980].

Někteří badatelé, zejména J. Magru [1949], známý svou prací o mykorhize, tvrdí, že právě infekce houbou způsobuje růstový vzorec charakteristický pro kořeny orchidejí, který vede k tvorbě hlíz. Věří, že tvorba hlíz tímto způsobem není nic jiného než skrytá houbová choroba, která se v procesu evoluce stala nezbytnou pro vývoj orchideje. Existuje obrazný výraz, že orchideje nosí krásné šaty nahoře, ale závisí na neviditelném služebníkovi dole.

Další věc je známá. Experimentálně bylo prokázáno, že orchideje lze úspěšně pěstovat bez účasti hub. K tomu by jim měly být poskytovány dostupné (jako zdroj výživy) sloučeniny bohaté na sacharidy a základní minerální soli. Ukázalo se, že to stačí k tomu, aby rostlina kvetla. Není ale pochyb o tom, že taková cesta je reálná pouze v přísně kontrolovaném a uměle vytvořeném prostředí a je přísně teoreticky zajímavá. V přírodních podmínkách je jediným přijatelným testované spojení s „podzemními služebníky“ – houbovými hyfami.

Natalia
“. lidé jsou vždy špatní, dokud je nutnost nepřinutí konat dobro.“ Machiavelli
物の哀れ Mono no Aware

Domorodý Janis Zprávy: 12946 Registrovaný: 27. prosince 2010, 19:47 Kde: bytí určuje vědomí

Na vnitřní straně stěn květináče s orchidejí se někdy objeví malý zelený povlak. Mech se objevuje proto, že orchidej buď roste v průhledném květináči a dostává příliš mnoho světla, nebo je podmáčený a špatná drenáž vytváří příznivé podmínky pro život a rozvoj řas. Ať už je důvod jakýkoli, problém je třeba okamžitě vyřešit. Orchidej může žít dlouho vedle mechu, ale v květináči s parazity nebude krásná a bujně kvést. Mechy a řasy totiž zhutňují substrát a brání proudění kyslíku.

Mechy také čerpají užitečné mikroelementy z půdy, takže květině nic nezůstanou.

Jak bojovat s mechem?

Pokud se v květináči s orchidejí objeví mech, je lepší květinu přesadit a nehledat jiná řešení problému.

Pro orchidej vyberte nový neprůhledný květináč, připravte dobrý substrát a přesaďte. Je lepší to udělat na jaře, během období aktivního růstu orchideje. Abyste se v budoucnu vyhnuli výskytu mechu a řas, musíte orchidej správně zalévat. Mezi zálivkami nechte několik suchých dní. Pokud není možné květinu přesadit nebo na to nyní není vhodná doba, pak se květináč zabalí do fólie, která bude odrážet sluneční světlo.

Přečtěte si více
Dichondra: kultivace a rozmnožování

Autor: Světlana Protasová Editor internetových zdrojů
Související novinky:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button